Інструкцыі да ўрока "ЭДЗІ АГНЯЦВЕТ "БУДУ НАСТАЎНІКАМ"
Я настаўнікам і сам.
1. Прачытай з бацькамі (па магчымасці) поўны тэкст верша:
Буду настаўнікам
Эдзі
Агняцвет
Санька любіць дом і дворык —
Свой былы дзіцячы сад.
Тут прыручваў дзвюх вавёрак,
Маляваў і дождж, і град.
I кармушку для сініцы
Майстраваў ён пад вярбой.
Слухаў казкі чараўніцы,
Выхавацелькі сваёй.
А цяпер сюды прыводзіць
Санька меншую сястру.
А яна тут карагодзіць,
Ляльцы пацеркі знаходзіць,
Боты шые камару.
Дзеці ўселіся радком,
Расказаць ім Санька хоча —
Палюбіў ён школьны дом.
I свая тут чараўніца
Ёсць у першым класе «Б».
— Я магу тут навучыцца
Бачыць свет вакол сябе.
Перад намі — кветкі, травы —
Верас, мята, васілёк!
Вольга Паўлаўна ласкава
Пачынае свой урок:
— Гляньце, родныя, на верас,
Трэба кветку змаляваць.
Тутпобач, на паперы,
Слова будзеце пісаць.
Атрымаецца, што кожны
I мастак, і грамацей! —
Размаўляць, пісаць прыгожа
Навучае ўсіх дзяцей.
3 беларускай шчырай мовай
Ладзяць нашы галасы.
Эх, пяюцца самі словы:
— Бусел,
верасень,
лясы!
3 Вольгай Паўлаўнай цікава.
Не злуецца, не крычыць.
Мы, як быццам для забавы,
Разам вучымся лічыць.
А бяжым на перапынак,
Чуюць хлопчыкі наказ:
— Паважайце вы дзяўчынак —
Будуць паважаць і вас!
Падрасту і ўсё згадаю,
Вашых слоў мне не забыць:
— Дзеці,
кожнаму жадаю
Чалавекам добрым быць!
У няшчасці друг далёкі,
Трапіў у бяду сусед,—
Не глядзі спакойна збоку,
Памажы яму як след!
Адкрывае школа цуды
Мне і ўсім маім сябрам.
Калі-небудзь, можа, буду
2. Адкажы на пытанне:
—Якія словы настаўніцы запоўніў аўтар на ўсё сваё жыццё?
3. Вывучы ўрывак на памяць ( с. 54 — 55)
4. Чакаю відэа!
5. Для самастойнага чытання: Ш. Муравейка "Паўлік — будаўнік" (с. 56 — 58), чытай уважліва.
Урок па тэме Міхась Даніленка “Маленькі фермер”, Змітрок Марозаў “Тата ў Ромы аграном”
I. Работа з апавяданнем “Маленькі фермер”
1. Падрыхтоўчая работа. Прагназаванне зместу твора М. Даніленкі “Маленькі фермер”
— Аб чым, на вашу думку пойдзе размова ў творы?
— Што вы ведаеце пра прафесію фермер? Якія словы можна суаднесці з гэтай прафесіяй?
Слоўнікавая работа: касмыль, валок, валкаваць, павец
Касмаль – скудлачаная пасма валасоў.
Валок – доўгая
града згрэбленага сена.
Валкаваць –
зграбаць сухую скоманую траву ў валакі.
Фермер – гаспадар, які вядзе вялікую уласную гаспадарку і
выплочвае падаткі дзяржаве.
2. Чытанне
апавядання c. 59 —61
3. Адказы
на пытанні:
–
Чаму аўтар назваў Максімку маленькім фермерам?
– Ці лёгка быць фермерам? Прачытайце аб гэтым у тэксце.
– Якую пасільную дапамогу аказваў сям’і Максімка?
– Аб чым марылі дзеці і дарослыя ў Максімкавай сям’і?
Прачытайце.
–Якая галоўная думка ававядання?
– Ці можам мы лічыцm, што Максімка ў будучым стане добрым
беларускім гаспадаром-фермерам?
4. Падзел
тэксту на часткі. Складанне плана. Пераказ кожнай часткі.
II. Работа з вершам “Тата ў Ромы - аграном”
1. Падрыхтоўчая работа
- А пра якую прафесію будзе наступны верш, вы даведаецеся разгадаўшы рэбус – АРНОГАМ
Слоўнікавая работа: зябліва, дбаць, кампост, ток, турботы
2. Чытанне твора с. 62 —64
3. Аналіз твора
- З якімі пытання звярнуўся да бацькі сын Рома?
- Якой працай заняты аграном кожнай парой года?
- Чаму Рома лічыць прафесію агранома самай лепшай?
4. Заданні творчага характару
— Знайдзіце ў вершы прыказкі, растлумачце іх сэнс.
5. Д/з: Падрабязны
пераказ апавядання “Маленькі
фермер” або выразнае чытанне верша “Тата ў Ромы аграном”
па асобах (на выбар)
Комментариев нет:
Отправить комментарий